Ta strona używa cookies. Można zmienić ich ustawienia w przeglądarce. Dowiedz się więcej o naszej Polityce Cookies.

Wyszukaj firmę:

Aktualności:

Narzędzia promocji firmy: Public relations

2013-04-02

 

Public relations, czy też, jak został w codziennej polszczyźnie przyswojony skrót tej nazwy, PR to nic innego jak zarządzanie wizerunkiem. W odniesieniu do firmy lub przedsiębiorstwa PR jawi się jako swoista marketingowa propaganda (słowo to posiada niekorzystne konotacje, niemniej jednak najlepiej oddaje ono istotę rzeczy), która polega na przedsiębraniu rozmaitych inicjatyw kulturalno-społecznych, gospodarczych, ekologicznych, sportowych i ogólnoedukacyjnych, wywołujących pozytywny odzew w otoczeniu firmy – a zatem nie tylko u jej klientów, ale i kontrahentów, pracowników, i ogółu osób stykających się z nią w jakiś sposób. To zresztą odróżnia PR od marketingu, który z definicji obliczony jest na wywieranie wpływu na klienta – obecnego i potencjalnego.

Dobrze prowadzony PR ma wiele zalet dla przedsiębiorcy. Przede wszystkim profesjonalny sztab public relations orientuje się dokładnie, na kogo ma oddziaływać, a więc wie, jaki jest profil końcowego adresata jego działań. Dzięki temu poszczególne elementy strategii dedykuje określonym podgrupom, co sprawia, że przekaz trafia dokładnie tam, gdzie powinien. Ponadto pi-arowcy analizują ogół komunikatów na temat firmy, odpowiednio te komunikaty sortują – wedle siły przekazu przede wszystkim – i rozkładają akcenty w taki sposób, by postrzeganie przedsiębiorstwa wiązało się z jak najbardziej pozytywnymi skojarzeniami, przy zachowaniu niezbędnych standardów etycznych.

Tym, co może stanowić istotne narzędzie w rękach zespołu pi-arowego jest przede wszystkim rzetelna wiedza na temat samej firmy i podkreślanie najmocniejszych jej stron w zaplanowany, strategiczny sposób. Bardzo ważne w przekazie okazują się na przykład informacje o pochodzeniu firmy, jej tradycjach – na przykład rodzinnych, długości funkcjonowania na rynku ogólnopolskim, a wcześniej lokalnym, czyli wszystko, co można by określić mianem mitu założycielskiego – każde przedsiębiorstwo ma jakąś historię, toteż nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać ten element jako istotny atut.

Fakt, że firma ma jakąś filozofię działania, motto przyświecające pracy zarządzających nią, a także pracowników niższego szczebla, przedostaje się dobitnie do świadomości społecznej dzięki kampaniom i akcjom, które organizuje, i w które się włącza. Jeśli na przykład warta podkreślenia wydaje się postawa proekologiczna, nie wystarczy tego ogłosić na stronie internetowej – dobry pi-arowiec podszepnie zorganizowanie akcji np. zbierania zużytych baterii w swojej siedzibie – działanie to jaśniej i bardziej przekonująco powie o tej postawie, niż najpiękniej zredagowany komunikat.

Dostępne rodzaje płatnosci